Теорія обману. Як підприємці дурять своїх клієнтів

Крафтовий шоколад, переплавлений із дешевого, кросівки для схуднення, від яких не худнуть – видання «Секрет фірми» згадало про випадки, коли виробники вводили в оману своїх покупців.

«Крафтовий» шоколад Mast Brothers

Фото: www.garancedore.fr

Фото: www.garancedore.fr

Двоє братів-бороданів, Рік та Майкл Масти, переїхали з Айови до Нью-Йорка, щоб створити власну марку крафтового шоколаду. Вони відкрили фабрику в Брукліні, створили гарну упаковку і стали продавати його по $10 за плитку. Невдовзі марка стала популярною, а її засновники здобули славу молодих бізнесменів, для яких автентичність та соціальна відповідальність так само важливі, як і прибуток.

Але у братів Маст була одна проблема: експерти вважали їхню продукцію неякісною, а підприємців підозрювали в обмані. Недавно обман відкрився: американський блогер, що пише під іменем Скот, дізнався, що на перших порах брати просто переплавляли у своїх формах шоколад, придбаний у французької компанії Valrhona. Це підтвердив власник компанії Amano Artisan Chocolate, що виготовляє крафтові солодощі, Арт Поллард. Він згадує, як здивувався, що братам вдалося з самого початку випустити шість видів шоколаду, адже постачання какао-бобів налагодити непросто. Він спитав, як їм це вдалося, і брати самі розповіли, що три сорти просто переплавляють з іншого шоколаду.

Фото: drywoodburstingintoflame.wordpress.com

Фото: drywoodburstingintoflame.wordpress.com

Після перших звинувачень підприємці перестали вказувати походження бобів на упакуванні, хоча це найважливіша інформація для будь-якого крафтового виробника. На цьому тижні Рік Маст написав відкритого листа, у якому визнав, що на перших етапах роботи Mast Brothers використовували шоколад сторонніх виробників.

Кросівки Skechers «для схуднення»

skechers-kim-kardashian

У 2012 році взуттєвому бренду Skechers довелося повернути покупцям $40 млн. Федеральна торгова комісія США постановила, що компанія перебільшувала функціонал кросівок Shape-ups, Resistance Runner, Toners та Tone-ups. Вони зовсім не допомагають підтягнути м’язи та скинути вагу, як обіцяла реклама. У ній знялось кілька американських знаменитостей, зокрема й Кім Кардашян.

Ще одна претензія до Skechers – використання дослідження каліфорнійського лікаря Стівена Готро, яке підтверджувало ефективність кросівок. Компанія згадувала його в рекламі, але не вказувала, що заплатила за проведення цього дослідження, і що Готро одружений з одним із провідних маркетологів Skechers.

Схожий скандал стався і з Reebok: компанії довелося заплатити $25 млн за обіцянку «більш підтягнутих сідниць із кожним кроком». Кросівки теж рекламувала Кім Кардашян.

Фотографії Snapchat, що зникають

Фото: secretmag.ru

Фото: secretmag.ru

Додаток Snapchat швидко став популярним і прославив своїх молодих засновників багато в чому завдяки особливій функції месенджера: фото в ньому зникали через кілька секунд після відправлення. В результаті мільйони молодих людей почали використовувати його для обміну відвертими знімками. Але у травні 2014 року Федеральна торгова комісія США звинуватила розробників додатку в оманливій рекламі: будь-який знімок можна зберегти, зробивши скріншот. Компанію зобов’язали оновити політику конфіденційності, і тепер комісія буде стежити за дотриманням цих правил до 2034 року.

Кілька місяців потому стався другий скандал: фотографії приблизно 200 тисяч користувачів Snapchat опинились у Мережі. Вони були збережені за допомогою сервісу Snapsaved.com, який пропонував веб-клієнт для додатку, доступного лише на мобільних пристроях. Зловмисники виклала 13 ГБ фотографій на іміджборді 4chan. І хоча в цьому випадку Snapchat не винен у витоку інформації, ця історія показала, наскільки вразливими є особисті дані в інтернеті і як наївно було б покладатись на обіцянки творців додатку.

«Органічна» мармурова яловичина

Фото: money.cnn.com

Фото: money.cnn.com

Kickstarter став найважливішим інструментом для підприємців, та все ж з його допомогою намагались провести чимало шахрайських кампаній. Одна з найзнаменитіших – збір коштів на м’ясо Kobe Red. Компанія Magnus Fun пропонувала пожертвувати гроші на створення органічної японської мармурової яловичини (м’ясо кобе). Менш ніж за місяць шахраї зібрали $120 тис, хоча планували лише ;2437. На сторінці кампанії не було вказано імен засновників, а замість промо-ролика було розміщено слайд-шоу із зображенням м’яса кобе. Команда проекту стверджувала, що провела дегустацію продукту на знаменитому фестивалі South by South West в Остіні.

Кінематографіст Джейсон Купер написав творцям м’яса, щоб додати сюжет про них до свого фільму Kickstarted, але йому так і не вдалося ні поспілкуватись із підприємцями, ні побачити м’ясо. Купер та його співробітник Джей Армітейдж найняли приватного детектива, аби розібратись у справі. Дослідник написав величезний пост на Reddit, який доказував, що кампанія вводить людей в оману. Після цього Kickstarter видалив сторінку Kobe Red і повідомив про це усіх жертводавців. При цьому користувачі не можуть звинуватити платформу у розміщенні неперевіреного контенту – в правилах сервісу зазначено, що користувачі самі повинні вирішити, порядні перед ними підприємці чи ні.

«Корисна» Nutella

Фото: www.eataly.com

Фото: www.eataly.com

У 2012 році мешканка Каліфорнії Асена Хоенберг подала в суд на компанію Ferrero, виробника шоколадної пасти Nutella. Причиною позову стала телереклама: в ролику актриса, яка грала маму кількох дітей, каже, що Nutella – це частина збалансованого раціону. Попри те, що продукт містить багато цукру та пальмової олії, у відео стверджують, що Nutella складається з таких «якісних інгредієнтів, як фундук, знежирене молоко та какао-боби». За рішенням суду компанія Ferrero виплатила $3 млн компенсацій своїм покупцям, змінила маркування на упакуванні та прибрала рекламу з неправдивими обіцянками.

Джерело: Секрет фирмы

Отримуй новини від «Закупів» на свою електронну скриньку
Kolgot UA

Сподобалось? Поділіться із друзями

PinIt

Новини інших ЗМІ

Loading...
Top