Їжі, а не видовищ. Українці скоротили святкові витрати

Новорічні витрати українців зменшились на третину – середньостатистична сім’я готова витратити на свята 2817 гривень, хоча ще рік тому ця сума становила 4155 гривень.

Фото: www.onyamagazine.com

Фото: www.onyamagazine.com

Головною статтею витрат, що зазнає скорочення, стануть розваги – на них цього року буде виділено близько 13% святкового бюджету. Інші кошти будуть спрямовані на подарунки (43%) та святковий стіл (44%). Про це йдеться у щорічному дослідження споживчих настроїв, які компанія «Делойт» проводить щороку у 17 країнах Європи.

Українці мріють про гроші, а отримають солодощі

Як і у попередніх роках, у списку бажань більшості українці лідирують гроші. До речі, майже для половини європейців гроші також є одним з найбажаніших подарунків. На другому місці – подорожі, яким особливо зрадіють жінки. На третьому місці – смартфони. Такий подарунок, за результатами нашого дослідження, припаде до душі переважній більшості чоловіків.

Водночас даруватимуть українці цього року найчастіше солодощі та косметику/парфуми. Готівка за популярністю посідає лише третє місце. Також зростає популярність книжок та одягу/взуття – вони на четвертому та п’ятому місцях відповідно. Для підлітків (12-18 років) на новорічні свята заплановані солодощі (1 місце), готівка та книжки (2 та 3 місця). Малечі віком до 12 років українці покладуть під ялинку книжки, конструктори та іграшки для розвитку.

Купуй українське

У 2014 році більше від усіх подарунків будуть придбані онлайн. Активно використовуватимуть Інтернет-мережу і для пошуку найкращої ціни: понад 40% опитаних шукатимуть інформацію про знижки на сайтах перед здійсненням покупок та планують купувати більше товарів на розпродажах.

«Через складну фінансову ситуацію, вимогливість українців до товарів, їх прагнення до заощадливості та практичності цього року посилиться. В ході опитування ми дійшли до висновку, що українці очікують на європейські стандарти обслуговування та більшу кількість українських товарів на полицях», – відзначає старший менеджер «Делойт» Ольга Шамрицька.

63% опитаних споживачів намагаються купувати товар, вироблений в Україні. Такий фактор, як країна походження товару, в Україні завжди мав надзвичайну вагу, а за останні кілька років посилився ще на 10%.

Економічний песимізм

Більшість відповідей цього дослідження формувались під впливом оцінки споживачами стану економіки та власної купівельної спроможності. В Україні, як і в більшості європейських країн, вони оцінюються доволі песимістично. 74% респондентів в Україні негативно оцінюють економічну ситуацію. Істотно знизилась і купівельна спроможність українців: 67% відзначили, що змушені скорочувати витрати цього року. Проте, варто відзначити, що близько 18% опитаних очікують стабілізації економіки вже наступного року. Негативна оцінка економічних процесів цього року переважає у більшості країн Європи, за винятком Великобританії, Німеччини та Данії.

Загалом українці цього року планують більш економно витрачати. Хоча, в ході опитування були вимушені констатувати, що витрати на житло, комунальні платежі та щоденні кишенькові витрати зросли, нерегулярні витрати (меблі, прикраси тощо) та одяг з великою ймовірністю потраплять «під ніж». Підготуватись до зниження попиту доведеться власникам громадських закладів харчування, спортивних клубів та кінотеатрів.

Методологія дослідження

Передноворічне дослідження споживчих настроїв від компанії «Делойт» проводиться у 17-ти країнах Європи та ПАР упродовж 17-ти років. Україна бере участь у дослідженні сьомий рік поспіль. Цього року в рамках дослідження всього було опитано 17 326 осіб методом інтернет-анкетування упродовж перших трьох тижнів жовтня, з яких в Україні опитали 769 респондентів. Опитування проводилося на основі репрезентативної вибірки для кожної з країн-учасниць з використанням аналогічної для всіх країн Інтернет-анкети.

Отримуй новини від «Закупів» на свою електронну скриньку

 

Answear UA

Сподобалось? Поділіться із друзями

PinIt

Новини інших ЗМІ

Loading...
Top