Патріотизм у супермаркеті: українці бойкотують російські товари

Бойкот бізнесу Партії регіонів, що за останні кілька місяців набрав обертів, різко змінив вектор – під прицілом активістів опинились товари російського виробництва.

Фото: forko.livejournal.com/

Фото: forko.livejournal.com

Ті ж люди в той же час у тих самих місцях, але з іншими гаслами та новими листівками – у неділю під ТРЦ «Кінг Крос Леополіс» небайдужі городяни закликали покупців відмовитись від товарів, штрих-код яких починається з цифр 46. Листівки, кажуть активісти, розлітались як гарячі пиріжки в студентській їдальні – люди запам’ятовували «ворожий» штрих-код і підказували назви «забутих на листівках» торгових марок.

Шило на мило

Економічний бойкот Партії регіонів, що починався наприкінці минулого року нечисленним пікетами магазинів, які належали членам цієї політичної сили, у лютому 2014-го вже підтримували майже 5 мільйонів українців. За даними дослідження, проведеного GfK Ukraine на замовлення «Демократичного альянсу», у лютому повністю або частково бойкотувати ПР готові були 16,3% українців (4,8 мільйонів споживачів), ще 11% вагалися. На Заході, Півночі та у Києві споживачів, готових підтримати бойкот, було більше – від 28% до 34%.

Активісти ініціативи вимагали від бізнесменів-регіоналів лише одного – покинути лави провладної партії. Тоді їхні товари виключали зі списку бойкотованих. Так власне сталося із бізнесом Олега Баляша після його виходу з фракції ПР у Львівській облраді. Більшість фігурантів списку опирались до останнього. Масовий демарш члени Партії регіонів та депутати партійної фракції у парламенті влаштували після кривавих подій 18-20 лютого. Активісти вже готувались економічно «добивати» найбільш стійких регіоналів – на вулицях Львова навіть з’явились тематичні білборди, аж тут в їхні плани втрутилась геополітика.

На обкладинці сторінки групи «Економічний бойкот регіоналів. Львів» досі можна знайти зображення свинки-скарбнички з профілем українського екс-президента Віктора Януковича, яка є символом бойкоту регіоналів. Але тепер поруч із нею примостилася зубата матрьошка – після російської агресії в Криму новим об’єктом бойкоту стали російські товари.

Зубата матрьошка об’єднує

Навколо нового гасла – «Я не купую в окупантів!» – об’єднуються не лише споживачі, а й торговці. «На підтримку акції «Єдина країна. Единая страна» та через агресивні дії Російської Федерації в Криму торговий майданчик SvitStyle оголошує бойкот російським товарам, що триватиме аж до стабілізації ситуації в країні», – повідомив своїм покупцям онлайн-магазин SvitStyle.

svitstyle-boykot

Бойкот російських товарів підтримують й за межами України. У Литві громадяни, яким не подобається політика російської влади щодо України, оголошують бойкот російським товарам, зокрема, відмовляються купувати пальне на автозаправних станціях Лукойлу, який є найбільшим роздрібним продавцем бензину та дизпалива у країні. Лукойлу оголосили бойкот і у сусідній Польщі – у Facebook’у навіть створили сторінку Nie tankuje na LUKOIL-u, до якої вже приєдналось 14 тисяч користувачів. А у польському Ґданську регіональна рада з туризму оголосила, що призупиняє ряд заходів, спрямованих на залучення калінінградських туристів для святкування 8 березня.

По коду знайдеш

Аби «не купувати в окупантів», покупцям доводиться проявляти неабияку пильність у магазинах. Штрих-код вироблених у Росії товарів не завжди починається з цифр 46. На російських заводах транснаціональні компанії виробляють значну частину продукції, призначеної для ринку СНД. Відтак, купуючи батончик Snickers, кетчуп Heinz чи шампунь Garnier, ризикуєте придбати товар російського виробництва, хоча на етикетці стоятиме штрих-код однієї з європейських країн. Інформацію про країну виробництва можна знайти на цінниках у деяких мережах супермаркетів, приміром, у Сільпо. Мережа супермаркетів Білла пішла ще далі і додає на цінники прапорці країни-виробника товару.

Російські компанії також добре навчились маскувати свої товари під «імпортні». Англійський чай Greenfield, німецький посуд Gipfel та данський Fissman, італійські черевики Carlo Pazolini і ще десятки брендів мають насправді глибоке російське коріння. Але така маркетингова політика характерна не лише для російського бізнесу – українські, турецькі та польські компанії теж цим грішать. Аби не помилитись, активісти бойкоту складають вичерпний перелік російських торгових марок. Відповіді на запитання «хто є хто» шукайте також в публікаціях на «Закупах».

Answear UA

Сподобалось? Поділіться із друзями

PinIt

Новини інших ЗМІ

Loading...
Top