Споживчий песимізм: українці відмовляються від дорогих покупок

Українці готуються затягувати паски – споживчі настрої в країні на початку 2014 року різко погіршились, що одразу ж помітили торговці товарами тривалого використання.
Фото: foxtrot-ua.blogspot.com

Фото: foxtrot-ua.blogspot.com

У січні індекс споживчих настроїв, який розраховує дослідницька компанія «GfK Україна», склав 72,5 пункта, що є найгіршим показникам з квітня 2011 року. Порівняно із груднем індекс знизився на 7,8 пунктів. Найбільше падіння спостерігалось у північному та західному регіонах України.

 Найбільше сумнівів в українців – щодо зміни власного добробуту, а також доцільності здійснення великих покупок. Відповідні індекси знизились на 9,5 та 9,7 пунктів. Відтак у січні кількість покупок, здійснених українцями, скоротилась.

«У першій половині місяця ми спостерігали зростання продажів, що пов’язано із виплатою в кінці грудня – на початку січня зарплат бюджетникам. Проте вже з 17 січня вони різко впали», – зазначив у коментарі виданню «Коммерсант Украина» співвласник компанії «Фокстрот» Валерій Маковецький. Він додав, що за підсумками січня продажі у мережі знизились приблизно на 10% порівняно за аналогічним періодом минулого року. 

index_january2014_ukr

У продовольчих мережах теж відзначають зниження продажів, хоча й не таке значне. «Продажі в нашій мережі не вийшли на запланований рівень. Найнижчі з них припали на Київ, де у людей спостерігались більш негативні настрої, ніж у регіонах», – цитує видання співвласника мережі «Фуршет» Ігоря Баленка. Втім, у мережі «Велика кишеня» відзначають, що у січні 2014-го продажі в їхніх магазинах виросли на 5% порівняно із січнем минулого року. Що призвело до такого результату, в компанії не пояснюють.

У лютому ситуація, за словами експертів, не змінилася. «Продажі в нашій мережі продовжують знижуватись», – каже пан Маковецький. Падіння продажів фіксують і в мережі «Фуршет». А у компанії Comfy відзначають, що їхніх магазинах навпаки, спостерігається збільшення попиту. «Люди очікують підвищення цін на товари внаслідок девальвації гривні. Тому вирішують купувати зараз. Ціни в наших магазинах на більшість товарів поки що не змінилися, оскільки ми продаємо складські запаси», – каже гендиректор Comfy Геннадій Вербиленко.

«Облік в інших великих мережах ведеться у гривні, в нас – у доларах. Тому, можливо, у них і виросли продажі. Якби ми рахували в гривні, в нас теж було б зростання», – пояснює Валерій Маковецький. 5 лютого вартість долара США на міжбанківському ринку вперше подолала 9-гривневий рубіж, згодом курс поступово знижувався і останні кілька днів коливається в межах 8,7-8,8 грн/$.

У «GfK Україна» вважають, що доки політичний конфлікт не врегулюють, «загроза втрати робочих місць і знецінення заощаджень у майбутньому істотно обмежить внутрішній попит».

Kolgot UA

Сподобалось? Поділіться із друзями

PinIt

Новини інших ЗМІ

Loading...
Top