Це святе. Скільки грошей українцям не шкода на новорічні закупи

Криза кризою, а свята – за графіком. Фінансові проблеми в країні – зовсім не привід економити на новорічних та різдвяних закупах, вважають в Україні. В цьому році середньостатистичний українець витратить на свята понад 4 тисячі гривень. Це на 13% більше, ніж торік, підрахували у аудиторсько-консалтинговій компанії Deloitte, яка щорічно досліджує святкові витрати європейців.
Фото: flickr.com/kalexanderson

Фото: flickr.com/kalexanderson

Кризою свято не зіпсуєш

Українці щороку збільшують витрати на святкування Нового року, відзначають фахівці з Deloitte. За рівнем святкових витрат Україна перебуває на третьому місці … з кінця.

У 2013-му на святкові закупи українці витратять в середньому 4155 гривень

«Впродовж останніх п’яти років ми відзначаємо бажання українців витрачати більше на Новий рік. В абсолютних цифрах Україна вже випередила Нідерланди та Польщу і наблизилась до Португалії», – йдеться у звіті компанії.

Скільки європейці планують витратити на новорічні свята
Ірландія 894 євро Греція 451 євро
Люксембург 825 євро Росія 442 євро
Фінляндія 692 євро Чехія 430 євро
Швейцарія 656 євро Німеччина 399 євро
Данія 634 євро Португалія 393 євро
Іспанія 567 євро Україна 374 євро
Франція 531 євро Нідерланди 286 євро
Бельгія 503 євро Польща 268 євро
Італія 477 євро    

45% із задекларованих 374 євро (4155 гривень) українці витратять на подарунки, ще 40% – на новорічний стіл. Решту – на розваги. Якщо грошей забракне, українські споживачі готові навіть залізти у борги – 21% опитаних готові скористатись споживчими кредитами.

Витрачати більше, крім українців, налаштовані ще росіяни. Решту європейців не планують особливо збільшувати розмір святкового бюджету. Греки, італійці, португальці, французи та ірландці навпаки – трохи скоротять витрати.

Мрієш про смартфон? Тримай шоколадку

У трійці найбажаніших для українців подарунків – гроші, подорожі та смартфони. Кожен другий українець мріє отримати конвертик з грошима під ялинку, кожен третій – смартфон, ще чотири із десяти українців – туристичний ваучер.

Смартфон у подарунок планує купити кожен десятий українець, гроші – кожен п’ятий. Чотири з десяти співвітчизників отримають у подарунок шоколадку або коробку цукерок, один з трьох – плящинку парфумів чи одеколону.

Найбажанішими подарунками у Європі залишаються гроші, подорожі та книжки. Хоча отримати в подарунок книжку хоче все менше європейців, натомість отримати смартфон – все більше. Найбільше шансів отримати бажане у тих, хто мріє про книжку – їх у європейських країнах планують дарувати найчастіше.

Книжки замість смартфонів: українцям дарують не те, про що вони мріють
Про що українці мріють на Новий рік Що українці дарують на Новий рік
Гроші 53% Шоколад, цукерки 40%
Подорожі 44% Косметика/парфуми 36%
Смартфони 35% Одяг/взуття 24%
Планшетні комп’ютери 34% Гроші 22%
Ювелірні вироби/годинники 31% Книжки 20%
Косметика/парфуми 31% Кухонні прилади 19%
Одяг/взуття 30% Їжа та напої 18%
Ноутбуки/ПК 30% Ювелірні вироби/годинники 16%
Шоколад, цукерки 24% Квитки 12%
Товари для спорту 24% Невеликі кухонні електроприлади 12%

Все й одразу: і закупи, і розваги

Європейці воліють купувати новорічні подарунки в спеціалізованих торгових мережах. В Україні цей канал продажів менш популярний. Жителі України за подарунками підуть скоріше в торгові центри та гіпермаркети/супермаркети.

Несподівано , як в Україні , так і в Європі в цілому, падає популярність гіпермаркетів як місця придбання подарунків. Але за їжею для новорічного столу більшість українців піде саме в гіпермаркети.

Куди підуть на святкові закупи:
Українці Європейці
Торгові центри 39% Мережі спеціалізованих магазинів 30%
Супер-/гіпермаркети 21% Торгові центри 39%
Мережі спеціалізованих магазинів 16% Супер-/гіпермаркети 22%
Магазини «біля дому» 15% Магазини «біля дому» 13%
Бутіки 5% Фірмові магазини виробників 3%
Фірмові магазини виробників 4% Бутіки 3%

Ще одна важлива тенденція – в Україні зростає популярність інтернет-магазинів. Купувати подарунки онлайн планують 43% українців. У першу чергу через Інтернет українці планують купувати музику, фільми, техніку, спортивні товари.

Методологія
Передноворічне дослідження споживчих настроїв від компанії «Делойт» проводиться у 17-ти країнах Європи та ПАР упродовж 16-ти років. Україна бере участь у дослідженні шостий рік поспіль. Цього року в рамках дослідження всього було опитано 17 355 осіб методом Інтернет-анкетування упродовж другого та третього тижнів вересня.
У дослідженні від України взяли участь 777 осіб у віці від 18 до 65 років – мешканці Києва, Харкова, Дніпропетровська, Донецька, Одеси, Львова й Сум. Опитування проводилося на основі репрезентативної вибірки для кожної з країн-учасниць з використанням аналогічної для всіх країн Інтернет-анкети.
Answear UA

Сподобалось? Поділіться із друзями

PinIt

Новини інших ЗМІ

Loading...
Top