Eco-friendly. Як бренди дружать з природою

Дружити з природою – модно. Ця мода навіть помалу докотилася до Львова – у магазині KARI минулого місяця пропонували обміняти старе взуття на знижку, Ельдорадо ще торік проводило акцію з утилізації старої техніки, а мережа магазинів електроніки ШОК приймає вживані батарейки, пропонуючи натомість знижку на нові. «Закупи» дізнавались, як дружать з природою міжнародні бренди.

Levi’s Waterless

Фото: 98point6.org

Екоініціатіва найстарішої джинсової марки тривалістю майже в три роки. Суть її полягає у використанні при виробництві деяких моделей на 28-96% менше води, ніж зазвичай йде на прання і фарбування однієї пари – 43 літри. Один із способів – зістарити тканину звичним способом, тобто у величезному барабані, як у пральної машини, з каменями і без води.

Щоб зменшити витрати води, Levi’s радять прати джинси удвічі рідше, ніж ви звикли, наприклад, не раз на тиждень, а раз на два.

Програму традиційно підтримують даними статистики: більше 10% населення планети не мають доступу до питної води.

Uniqlo Recycle

Фото: www.thegreeneyeoffashion.com

Перші згадки про програму Uniqlo Recycle були ще до 2001 року, але офіційно ініціатива була анонсована в 2006-му. Тоді Uniqlo отримала дані річної статистики, дізналася, що компанія в рік виробляє 500 мільйонів одиниць одягу, і вирішили щось з цим робити.

Суть програми: ношений, але ще цілий і пристойний одяг можна принести будь-коли до будь-якого магазину Uniqlo і бути впевненим, що річ знайде нового господаря в особі біженця, постраждалого від катастрофи або бездомного – за це відповідає партнер програми Управління у справах біженців ООН.

Очевидні мінуси: здавати можна тільки одяг Uniqlo, а працює програма всього в двох країнах Європи, в США і в Азії.

 

Marks & Spencer Plan A

Фото: s-uennatorn0912-dc2.blogspot.com

Екопятирічку під назвою Plan A британський ритейлер Marks & Spencer почав у 2007 році. Спочатку компанія прославилася співпрацею тільки з британськими виробниками. Нову ж ініціативу присвятили екологічно та соціально відповідальносц ритейлу в цілому: етичній торгівлі (з чесною і гідною оплатою праці, навіть якщо шкарпетки штампують на шкідливих для здоров’я верстатах китайські діти), переробці використаного одягу, скороченню непотрібних витрат води та електроенергії в офісах і на фабриках компанії, будівництва екологічно безпечних виробництв, скороченню частки штучних компонентів у продуктах марки M&S і ще парі десятків моментів, які повністю вміщаються тільки в 56-сторінкову презентацію кампанії.

Zara Eco Warning та Toxic-free

Фото: greenpeaceblogs.org

Охоче переймає екологічні ініціативи й найбільший ритейлер fast fashion іспанська Zara, яку «Грінпіс» нещодавно визнав найшкідливішою для людей і планети компанією, що виробляє одяг. У минулому році марка долучилася до програми Detox по зупинці забруднення річок шкідливими відходами від виробництва одягу і пообіцяла усунути цю проблему, в результаті якої шкідливі хімікати, нехай і в менших кількостях, залишаються і на готових речах.

Також в найбільших містах, де продається марка, стали екстрено з’являтися магазини нового формату: там не марнують енергію, опалення та електрика вимикається та вмикається автоматично, в інтер’єрі використані тільки екологічно чисті матеріали. І хоча разом з Zara підкоритися вимогам роздратованої «Грінпісом» громадськості довелося тим же H&M, M&S і Uniqlo, таку активну діяльність, як іспанська марка, ніхто не демонстрував.

До цього в 2008 році під маркою Zara уперше випустили окрему колекцію з органічної бавовни з докладними розповідями про те, як небезпечно користуватися виробами з неорганічного.

За матеріалами TheVillage
Kolgot UA

Сподобалось? Поділіться із друзями

PinIt

Новини інших ЗМІ

Loading...
Top