Чому шопінґ-терапія не працює?

Нове дослідження доводить, що купівля нових речей не дає нам того безмежного щастя, на яке ми розраховуємо.

Фото: salon.com

Свіжа новина: Шопінґ не дає вам тривалого задоволення.

То що, усі ці рекламні ролики нам брешуть? Нове авто, новий костюм чи нова марка пива не гарантують нам вічного задоволення?

Ні, не гарантують. Насправді, щасливішими ви будете перед тим, як щось купите, а не тоді, коли покупка опиниться у ваших руках. За даними нового дослідження з журналу Consumer Research, «позитивні емоції, пов’язані з покупкою, недовговічні».

Для тих, хто з’ясував, що їм потрібно постійно щось купувати, аби постійно почуватись щасливим, це вже не новина. Між походами по магазинах ці люди, імовірно, намагаються зберегти живий трепет, рефлектуючи на свої переповнені одягом шафи, заповнені моторизованими іграшками гаражі чи заставлені предметами колекціонування полиці.

«Думки про покупку забезпечують моментальне підвищення рівня щастя», – каже авторка дослідження Марша Л.Річінс [Marsha L. Richins], яка називає таких людей «матеріалістами».

Оскільки матеріалісти думають про покупки так часто, може здатись, що існує самодостатня система: купуй речі – будь щасливим, думай про речі, які недавно купив – залишайся щасливим.

Якби ж то.

«Хоч матеріалісти все ще переживають позитивні емоції після того, як зроблять покупку, ці емоції є менш інтенсивними, ніж ті, які вони відчувають, коли насправді щось купують», – відзначає Річінс у своєму дослідженні.

Очікування покупки принесе вам більше задоволення, ніж сама покупка

Трепет мисливця?

Річінс, професор маркетингу в Університеті Міссурі, виявила: матеріалісти справді вірять, що певні покупки підвищують самооцінку, покращують міжособистісні стосунки та загальну якість життя.

Але найщасливішими вони бувають якраз перед купівлею цих речей. Звідси й назва дослідження: «Коли хотіти краще, ніж мати? Трансформація очікування та емоцій, які викликає товар в процесі купівлі».

Така поведінка може призвести до серйозних фінансових проблем. Річінс пише, що матеріалісти, швидше за все, витрачають надто багато і мають проблеми із кредитом.

Може здатися, що згодом люди зрозуміють, що речі, як правило, не змінюють життя. Але ніхто з торговців ще не розорився, переоцінивши нашу готовність купитись на обман чи нашу потребу вірити у швидкі рішення.

Смартфон, який так класно виглядав у рекламі, не приводить із собою натовп нових друзів

Трохи перспективи

Звісно, деякі покупки можуть певною мірою зробити наше життя кращим. Кращої якості взуття приємніше носити, приміром, і володіння домом може забезпечити глибинні потреби у своєму власному місці проживання (навіть якщо через це доводиться зіткнутись з низкою проблем).

Але смартфон, який так класно виглядав у рекламі, не приводить із собою натовп нових друзів. Холодне пиво, яке було приманкою для гарячих дівчат у рекламі, в реальному житті залишить вам лише чималий рахунок (та легший гаманець).

Розумна людина може об’єктивно оцінювати культуру споживання. Матеріалісти мають із цим проблеми.

Висновок Річінс: «Коли знаєш про те, що процес купівлі є менш приємним, ніж очікування покупки, тоді легше відкласти покупку до того часу, як матимеш більше можливостей для цього».

Спробуйте. Замість того, аби сподіватись, що наступна нова покупка принесе безкінечне задоволення, пригадайте собі останній раз, коли ви думали так само і згадайте, що з того вийшло. Скоріше за все, ви навіть не зможете згадати, чому хотіли купити саме цей гаманець. Так само малоймовірно, що ваш телефон нового покоління цілком змінив ваше життя.

За матеріалами MSN Money
Kolgot UA

Сподобалось? Поділіться із друзями

PinIt

Новини інших ЗМІ

Loading...
Top