Їжа без фотошопу

Фото з нової книжки «Реклама проти реальності» здатні зіпсувати апетит навіть дуже голодній людині. Німецький фотограф Самуель Мюллер лише зафіксував на камеру, як виглядають напівфабрикати після того, як їх вийняли з упаковки.

Фото: Deutsche Welle

Коли берешся до роботи, з якою раніше не стикався, сюрпризи чекають тебе на кожному кроці. У берлінського фотографа Самуеля Мюллера завагітніла подружка. Бідну дівчину так замучив токсикоз, що вона навіть дивитись не могла в сторону кухні. Тож Самуелю довелося самому стати до плити. Раніше він такого не практикував, тож почати вирішив з найпростішого – напівфабрикатів, які потрібно лише розігріти і обід готовий. Тим паче, що харчова промисловість виробляє незліченну кількість продуктів для лінивих кухарів.

Яким же ж було розчарування Самуеля, коли їжа, вийнята з красивої упаковки, виявлялась на вигляд зовсім не такою привабливою, як на картинці. І тут би йому піти та й купити собі кілька книжок Делії Сміт, аби нарешті навчитись готувати нормальну їжу. Але ні, німецький фотограф не шукав легких шляхів. Він вирішив викрити підступних виробників їжі. Впродовж кількох років Самуель скуповував усі напівфабрикати, що потрапляли йому в поле зору. Кожен такий продукт він готував відповідно до інструкції на упаковці, а потім фотографував. Самюель каже, що це коштувало йому 400 євро.

— Найбільше рекламним знімкам відповідає зовнішній вигляд кондитерських виробів — приміром, шоколадних тортів. Ну, і рибні палички пристойно виглядають, якщо підсмажити їх за всіма правилами. А от з напівфабрикатами, до складу яких входить надто багато інгредієнтів, одні проблеми. Як правило, після смаження, варіння чи запікання в духовці вони перетворюються в огидну кашу, — ділиться своїми враженнями із кореспондентом німецького онлайн-видання Deutsche Welle Самуель.

З напівфабрикатами, до складу яких входить надто багато інгредієнтів, одні проблеми. Як правило, після смаження, варіння чи запікання в духовці вони перетворюються в огидну кашу.

Витрачені на експеримент 400 євро, скоріше за все, Самуель вже собі повернув. Він зібрав усі свої фото під однією обкладинкою – і у березні 2012 року з’явилась книжка «Реклама проти реальності» («Werbung gegen Realität»). Читачів їй не бракує – в загальному рейтингу продажів інтернет-магазину Amazon.de вона займає престижне 31 місце. А електронна поштова скринька Самуеля переповнена листами вдячних споживачів.

— З одного боку, моя книжка Америки не відкрила, — визнає фотограф. — Про феномен недостовірної реклами знають усі. З іншого боку, стільки знімків одразу справляють сильне враження.

Виробники на викривальну книжку не відреагували ніяк, а ось на супермаркети вона таки мала вплив: за даними відеопорталу Stern TV, в середньому у 8 з 14 випадків вони без зайвих слів повертають гроші за продукти, в яких, на думку покупців, нетоварний вигляд.

За матеріалами Deutsche Welle
Kolgot UA

Сподобалось? Поділіться із друзями

PinIt

Новини інших ЗМІ

Loading...
Top