Фальшиві знижки. Як супермаркети дурять своїх покупців

Товар, до якого прикріплена величезна червона картка з написом “Знижка” чи “Акція”, купують охочіше, ніж такий самий, але без картки. Та чи завжди це справді вигідна пропозиція?

Фото: www.thesun.co.uk

Британський споживчий журнал Which? провів масштабне дослідження — впродовж року він аналізував акційні пропозиції місцевих супермаркетів, аби з’ясувати, чи не дурять ті своїх покупців. Виявилось, що магазини не гребують тактикою псевдознижок, вводячи споживачів в оману щодо справжньої ціни та знижки того чи іншого товару.

Дослідники виділили чотири основні тактичні ходи, якими користуються супермаркети, аби зробити свої акції настільки привабливими, аби їх не можна було оминути, пише The Guardian.

Перший — це підвищення ціни продукту, який потрапляє до мультипаку (упаковки з кількох одиниць товару, які разом коштують дешевше, ніж поодинці). Як приклад фахівці наводять таку історію: коли супермаркет Asda пропонував своїм покупцям йогурт Müller в упаковці з 10 штук за 4 фунти стерлінгів, один такий йогурт покупець міг придбати за 61 пенс, а не 30, як було раніше. Коли акція завершилась, ціна йогурту повернулась до законних 30 пенсів.

Друга хитрість — це продукти, що зі знижкою продаються довше, ніж за повною ціною. Приміром, пиво Beck  супермаркет Tesco продавав зі знижкою впродовж 190 днів, а за так званою повною ціною — лише 70.

Третя тактика — підвищення ціни на продукт напередодні планованої акції, від чого знижка видається більш значною. Приміром, супермаркет Ocado влаштовував акцію на полуниці. Впродовж 112 днів вони продавались з поміткою “2,19/2,29/2,25 фунти стерлінгів замість 4,38 фунтів стерлінгів”. Однак за ціною 4,38 фунтів їх продавали лише впродовж 9 днів перед акцією, до того ціна полуниць становила 3,89 фунтів.

І четверта — повідомлення, що до акції ціна була вищою, ніж насправді. Приміром пасту Aquafresh в Asda під час розпродажу продавали із позначкою “1,15 фунтів стерлінгів замість 1,74”. Насправді ж, найвища ціна, за якою вона продавалась до цією акції, була 1,17 фунтів стерлінгів.

Which? уже звернувся до британського уряду із закликом зробити законодавство у сфері ціноутворення більш жорстким.

— Це неприйнятно, коли покупців збивають з пантелику, і вони думають, що зробили вигідну покупку, коли це насправді так не є, — обурюється виконавчий директор Which? Річард Ллойд.

Торговці тим часом заявляють, що усіх задокументовані випадки є всього лиш помилками. “Ми змінюємо мільйон цінників в магазинах та на сайті щотижня та іноді робимо помилки, за які приносимо свої вибачення”, — зазначає у своїй заяві Tesco. Йому підтакує й Asda: “Ми всього лиш люди й іноді помиляємося. Виникнення таких випадків зведене до мінімуму, але якщо вони й трапляються, то ми приносимо свої вибачення та виправляємо ситуацію якомога швидше”.

За матеріалами The Guardian
Kolgot UA

Сподобалось? Поділіться із друзями

PinIt

Новини інших ЗМІ

Loading...
Top